Project Description

De ce ai nevoie de CMA?

Un preț prea mare va face casa nevandabilă. Un preț prea mic îți va aduce nemulțumirea vânzătorilor și reputație proastă în piață. Ai nevoie să știi care e intervalul corect de preț care va duce la vânzarea casei în cel mai scurt timp și la cel mai bun preț. Modulul CMA din Flexmls te poziționează corect pe piață, acesta fiind pasul esențial spre vânzare.
I-ai prezentat cumpărătorului tău o casă și îi place, dar nu știe cât să ofere. De sfatul tău depinde succesul tranzacției dar și relația cu clientul. Dacă oferă mai puțin decât prețul de piață ar putea pierde casa în fața altui cumpărător. Dacă acceptă un preț peste piață, va fi nemulțumit de serviciile tale. Modulul Buyer CMA din Flexmls te poziționează corect pe piață pentru o tranzacție de succes.
Toți evaluatorii membri spun același lucru: Flexmls este singura aplicație și bază de date din Romania care le oferă posibilitatea de a crea rapoarte de evaluare la standard ridicat, dar cu eforturi reduse.

Importanța datelor utilizate

Evaluatorii spun „Garbage in, garbage out”: poți realiza o analiză de piață corectă doar folosind date corecte.

Adresă și localizare precisă 93%
Prețuri de tranzacționare 77%
Istoric pe piață al proprietății 100%
Fotografii 86%
Informații colectate prin telefon 100%
Prețuri/detalii actualizate telefonic 100%

Necesitatea instrumentului profesional

O analiză comparativă de piață nu se face doar pentru a convinge.. ci trebuie să reflecte realitatea pieței pentru realizarea în cele mai bune condiții a obiectivului clientului.

Căutare detaliată după adresă, localizare, data tranzacției, zile pe piață, caracteristici detaliate ale proprietății, astfel încât selecția finală să conțină proprietăți cu adevărat similare.
Raportul de analiză este structurat în funcție de stările comparabilelor: concurente, vândute, precontracte, anulate, expirate.
În realitate nu există proprietăți identice, iar diferențele sunt multiple, fiind necesară procesarea concomitentă a multor parametri (suprafață, nivel amenajare, etaj, an construcție, numar de băi, balcoane, terase, vedere, deschidere la apă, data tranzacției etc.). Nu sunt reguli predefinite, de aceea Flexmls permite introducerea oricâtor criterii de comparație în funcție de particularitățile pieței, tipul de proprietate, evoluția pieței. Numai astfel recomandarea generată va fi cu adevărat utilă.
Ai total control asupra opțiunilor raportului pentru client: temă grafică, interval de recomandare calculat ca medie sau ca marjă de eroare, afișare sumar statistic, fișe detaliate pentru toate proprietățile sau doar grilă, hartă sau satelit, modalitate de sortare, afișare parametri de căutare etc. De aceea, instrumentul CMA trebuie să fie suficient de puternic și flexibil pentru a  identifica proprietățile cu adevarat similare și a procesa corect toate diferențele dintre subiect și comparabile.

Etapele necesare pentru a realiza cea mai bună analiză comparativă

Proprietate Subiect

Te documentezi despre caracteristicile proprietății subiect. O selectezi din baza de date sau o adaugi manual. În funcție de tipul proprietății, stabilești criteriile de comparație. Le poți salva pentru data viitoare.

Selecție comparabile

Găsești comparabile active, vândute, precontracte, expirate pentru perioada dorită. Cauți în jurul proprietății subiect sau prin forme pe hartă, filtrezi după toate criteriile. Poți chiar adăuga o comparabilă de care știi doar tu.

Ajustări

Pentru fiecare comparabilă, stabilești diferențele în plus sau minus crieriu cu criteriu (suprafață, amenajare, etaj, an construcție, numar băi, balcoane, terase, vedere, data tranzacției etc.). Poți adăuga explicații la fiecare ajustare.

Recomandare și Raport

Sistemul generează un sumar statistic cu prețurile inițiale și după ajustare, medii de prețuri solicitate și obținute, etc. Recomandarea finală conține prețurile minim, recomandat și maxim. Ai acum raportul CMA complet.

Imagini Selecție Comparabile CMA

Rezultatul final? Satisfacția clientului!